12 Ocak 2009 Pazartesi

Diyette anne tehlikesi

ImageCanım annem Mersin’den ziyarete geldi, aklı her ne kadar yeni doğan yeğenimde olsa da İstanbul’da da bir evladı olduğunu unutmadı ve hasretime dayanamadı.

Buraya kadar çok güzel amaaa dayanılmaz Mersin yemekleri annenizin ısrarlarıyla birleşince durum fena olmaya başlıyor. Çünkü annelerin bir çoğu gibi benim annem de beni hep çocuk görüyor. Eğer beslenme uzmanı olmuş bir çocuksanız, işiniz zor... Çünkü her yemekte geleneksel ve bilimsel yöntemlerin tatlı atışmaları başlıyor. Bizim zamanımızda hiçbir şey olmazdı, biz şöyle yerdik, bunu bulmazdık aman yemeğini yarım bırakma ve daha birçok tanıdık diyalog. İşte böyle bir durumda anneler diyet için tehlikeli hale geliyor. Tek çözüm ne istediğinizi ve neden istediğinizi anlatmak o zaman biraz şansınız var. Biz annemle öyle yapıyoruz. Bir haftalık programda hangi gün ne yeneceğine beraber karar verince benim ufak hilelerim durumu kurtarmamı sağlıyor. İşte benim bazı günlerimden size örnekler

İçli Köfte günü ( köfteler kızartılmayacak ve haşlanacak )

Sabah 1 kuru probiyotik yoğurt
Öğle yemeği Sebze çorba salata ve 1 dilim peynir
Ara öğün 1 meyve
Akşam 3 içli köfte ama yanında başka yemek yapılmayacak çünkü annenize o kadar özeldim ki içli köfteyi sadece bunu yemek istiyorum diye pembe yalan söylenecek köftenin yanında ise bol yeşillik ile salata
Ara 1 meyve

Tavuklu Nohutlu pilav

Sabah müsli ve süt
Öğle tavuklu nohutlu pilav bol salata
Ara 1 meyve
Akşam annem artık biraz dinlensin diye Adem Baba Balıkçısı ve bol salata
Ara 1 meyve

Mantı günü

Sabah 1 dilim peynir ve 1 greyfurt
Ara 2 kuru kayısı
Öğle Ispanak ve 1 dilim ekmek
Ara 1 meyve+ 10 fındık
Akşam tereyağsız MANTI light yoğurt ile
Yemek sonrası meyveli soda ( insan uzun süre zararlı bir şey yemeyince mide zorda kalıyor tabi )

Sıkma / annemin keki / ağaç kavunu

Sabah 3 adet peynirli sıkma (Mersin’e özel bir çeşit dürüm denebilir) Domates, 4-5 zeytin
Öğle probiyotik yoğurt ve elma
Ara annemin cevizli incirli keki ve şekersiz kahve
Akşam etli türlü ve salata
Ara Ağaç kavunu ( bu da Mersin’de yetişen greyfurttan daha tatlı ama suyu az büyüklüğü kavun gibi bir meyve)

Anneciğim seni çok seviyorum, fotoğraf hem sana hem kar yağmasına olan özlemim sebebiyle özel olarak seçilmiştir.

Uzm. Dyt. Dilara Koçak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder